Detské oblečenie Bebakids
MENU
Detské oblečenie Bebakids


Reklamačný poriadok

Článok I.  Všeobecné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov Slovenskej republiky.

Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané spoločnosťou eGRADE s.r.o., so sídlom SNP 77, 916 01 Stará Turá, IČO: 46 582 568 v súlade s jej predmetom podnikania. Je záväzný pre predávajúceho aj kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom. Týmto reklamačným poriadkom predávajúci informuje kupujúceho o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.

Tento reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke predávajúceho – www.bebakids.sk. Zaslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s obsahom reklamačného poriadku predávajúceho.

 



Článok II.  Výklad pojmov

Predávajúcim sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie obchodná spoločnosť eGRADE s.r.o., so sídlom SNP 77, 916 01 Stará Turá, IČO: 46 5825 568, zapís. v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 31590/R.

Kupujúcim sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá ako podnikateľ kúpila tovar za účelom jeho ďalšieho predaja alebo použitia v súlade s predmetom podnikania a ktorá má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru.

Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Reklamáciou sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru.
Vybavením reklamácie sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vráteným kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
Odborným posúdením sa na účely tohto reklamačného poriadku rozumie vyjadrenie znalca alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv.

 

Článok III. Zodpovednosť za vady

Predávaný tovar musí spĺňať dohodnuté požiadavky v zmysle ust. § 616 Občianskeho zákonníka a všeobecné požiadavky v zmysle ust. § 617 Občianskeho zákonníka, najmä je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím zmluvy, je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať a je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť. Predávaná vec má tiež vady vtedy, ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva. Záručná doba je 24 mesiacov.

Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci ( tzv. záručná doba ) . Ak sa vada prejaví do uplynutia dvoch rokov od dodania veci, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorá mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.

 

Článok IV.  Práva zo zodpovednosti za vady

Zodpovednosť za vady sa vzťahuje len na tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou, výmenou alebo má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny či právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinnosti predávajúcim.

Kupujúci však môže svoje práva zo zodpovednosti za vady uplatňovať len vtedy, ak vadu vytkol do dvoch  mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby, teda do 2 rokov odo dňa doručenia tovaru kupujúcemu. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru tovar prezrieť a skontrolovať kompletnosť a stav tovaru a príslušných dokladov (daňový doklad, faktúra,  manuál alebo iný dokument potrebný na prevádzku zakúpeného tovaru). Predávajúci odporúča kupujúcemu pri preberaní doručovaného tovaru, v prípade zistenia zjavných vád / zjavného poškodenia doručovanej zásielky, aby priamo na mieste prevzatia tovaru požiadal dopravcu o spísanie reklamačného protokolu o povahe poškodenia zásielky, tzn. o nekompletnosti zásielky, o mechanickom poškodení tovaru alebo obalu, príp. iných zjavných vád zásielky.

Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, ktoré neboli zjavné pri prevzatí a reklamácie na chýbajúci alebo nesprávne dodaný druh tovaru, je nutné uplatniť bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru, najneskôr do 24 hodín od jeho prevzatia. Neskoršie reklamácie tohto typu nebudú uznané. Zodpovednosť za poškodenie tovaru v priebehu dopravy nesie dopravca.

V prípade, ak tovar odovzdaný kupujúcemu nezodpovedá kvalite uvádzanej predávajúcim, resp. výrobcom, je kupujúci povinný oznámiť túto skutočnosť predávajúcemu najneskôr do 2 pracovných dní od prevzatia tovaru. Dodatočné reklamácie tohto typu nebudú uznané. Pred prvým použitím kúpeného tovaru je kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami riadiť. Práva zo zodpovednosti za vady je kupujúci povinný uplatniť bez zbytočného odkladu po ich zistení, najneskôr do uplynutia záručnej doby. Záruka sa vzťahuje len na funkčné poruchy tovaru spôsobené výrobnou vadou.

Kupujúci je povinný pri používaní tovaru dodržiavať všeobecne záväzné pravidlá jeho používania, tovar užívať predpísaným spôsobom, k účelu a za podmienok, pre ktoré je tovar určený a ošetrovať ho v súlade s jeho prirodzenou životnosťou a určením.

Záruka sa nevzťahuje najmä:

–      na vady spôsobené opotrebením alebo nadmerným používaním veci,
–      na vady spôsobené používaním tovaru v podmienkach nezodpovedajúcich povahe tovaru, príp. uvedených v príslušnej dokumentácii k tovaru,
–      na vady spôsobené nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, v rozpore s návodom na jeho použitie, nesprávnou obsluhou, ošetrovaním a údržbou tovaru,
–      na vady spôsobené použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom,
–      na vady spôsobené mechanickým poškodením tovaru, ktoré nastalo po jeho prevzatí kupujúci

–      na vady spôsobené neodbornou montážou alebo neodborným uvedením tovaru do prevádzky,
–      na vady spôsobené opravou alebo modifikáciou tovaru vykonanou inými osobami než autorizovaným servisom,
–      na vady spôsobené prírodnými živlami,
–      na tovar s porušením ochranných pečatí a nálepiek, ak sú na tovare,
–      na mechanické poškodenie tovaru, príp. iné zjavné vady a nekompletnosť odovzdaného tovaru, ktoré nebolo oznámené predávajúcemu pri prevzatí tovaru a v prípade, ak ide o mechanické poškodenie, ktoré nebolo možné zistiť pri prevzatí, bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru,
–      na tovar používaný s vadou, ak používanie tovaru s vadami zabráni odstráneniu vady alebo zväčší rozsah vady,
–      na diely spotrebného charakteru spotrebované pred uplynutím záručnej doby,
–      ak kupujúci pred prevzatím tovaru o vade vedel, resp. bol na vadu upozornený a pre vadu bola poskytnutá  zľava z ceny tovaru,
–      ak kupujúci reklamuje tovar po uplynutí záručnej doby.

 

Článok V.  Vytknutie vady

Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie, teda na jeho e-mailovú adresu bebakids@bebakids.sk, či vyplnením a odoslaním reklamačného formulára, kde kupujúci čitateľne vyplní údaje o produkte a presne popíše vadu tovaru. V reklamačnom protokole zákazník uvedie kontaktnú adresu ( adresu bydliska, pobytu, príp. sídla, telefónne číslo, e-mail ), na ktorú bude predávajúcim vyrozumený o spôsobe vybavenia reklamácie. Predávajúci nezodpovedá za prípadné nesprávne údaje uvedené kupujúcim v reklamačnom protokole a za nemožnosť doručenia písomností na kupujúcim uvedenú kontaktnú adresu. pre vadu bola poskytnutá  zľava z ceny tovaru. V reklamačnom protokole kupujúci zároveň uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie ( osobné prevzatie, zaslanie poštou ). reklamačný protokol  kupujúci odovzdá, príp. zašle predávajúcemu spolu s reklamovaným tovarom a príslušnými dokladmi na adresu: eGRADE s.r.o., SNP 77, 916 01  Stará Turá. Kupujúci je povinný zabaliť reklamovaný tovar do vhodného obalu, ktorý tovar dostatočne chráni a vyhovuje nárokom na prepravu dodaného tovaru, pričom je povinný zásielku označiť príslušnými symbolmi. Za škodu na tovare spôsobenú jeho nevhodným zabalením predávajúci nezodpovedá. Vzor reklamačného protokolu je zverejnený na internetovej stránke predávajúceho www.bebakids.sk. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.

 

Reklamácia hardware a software tovaru

Ak tovar určený na reklamáciu obsahuje prístupové heslá do systému, kupujúci je povinný príslušné heslá oznámiť pri uplatnení reklamácie alebo ich odstrániť pred doručením vadného tovaru na reklamáciu. Pokiaľ tak neurobí, dňom začatia reklamačného konania bude až deň dodania prístupových kódov kupujúcim.
Pokiaľ bude zistené blokovanie prístupu po prevzatí reklamácie predávajúcim príp. autorizovaným servisným strediskom a kupujúci na výzvu predávajúceho neoznámi prístupové kódy, tovar doručený na reklamáciu bude vrátený bez opravy a reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.

Ak pri vybavovaní reklamácie počítača predávajúci alebo autorizované servisné stredisko zistí, že v počítači je nainštalovaný nelegálny softvér, nie je povinný prijatú reklamáciu uznať.

Predávajúci ani záručný servis nezodpovedajú za poškodenie dát a programov v reklamovanom tovare. V tejto súvislosti kupujúcemu doporučujeme vyhotoviť záložné kópie všetkých dát a programov a vybrať z vadného tovaru výmenné pamäťové médiá.

Článok VI.  Proces reklamácie

Pri osobnom reklamovaní tovaru vydá zamestnanec predávajúceho alebo iná ním určená osoba kupujúcemu prijímací protokol, ktorý je potvrdením o vytknutí vady, resp. potvrdenie o prijatí reklamácie.

Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný potvrdenie o prijatí (uplatnení) reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Ak kupujúci uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach podľa § 623 a § 624 Občianskeho zákonníka.

Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v primeranej lehote odstráni. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota však nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.

Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomné oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vady. Opakované vytknutie vady sa nemusí urobiť do dvoch mesiacoch od zistenia vady. V tomto prípade má kupujúci nárok na úhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom.

O vybavení reklamácie vydá predávajúci kupujúcemu výstupný protokol,  ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva (odovzdá opravený reklamovaný tovar, odovzdá nový tovar, za ktorý bol reklamovaný tovar vymenený, vráti kúpnu cenu alebo jej časť, príp. vráti neopravený reklamovaný tovar, ak reklamácia bola zamietnutá).

O vybavení reklamácie informuje predávajúci kupujúceho zaslaním e-mailovej správy. Zároveň kupujúceho vyzve na prevzatie tovaru alebo iného nároku, ktorý mu z uplatnenej reklamácie prislúcha (vrátenie kúpnej ceny, výmena veci), ak kupujúci požiadal o osobné prevzatie vybavenej reklamácie. V prípade, ak kupujúci požiada o zaslanie vybavenej reklamácie poštou, príp. dopravnou spoločnosťou, predávajúci zašle opravený tovar, vymenený nový tovar alebo kúpnu cenu na adresu kupujúceho spolu s potvrdením o vybavení reklamácie (výstupným protokolom).

Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách.
 Kupujúci má právo podať sťažnosť, resp. iný podnet kupujúcemu zaslaním e-mailu na adresu: bebakids@bebakids.sk

 

Článok VII.  Spôsoby vybavenia reklamácie  – Odstránenie vady

Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravenej veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránanie vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.

Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote ( čiže najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady ) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorú kupujúci vec požadoval. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcemu alebo osobe. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.

Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu  kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa , kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní  právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o  zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty ak:

a) predávajúci vec neopravil ani nevymenil,

b) predávajúci vec neopravil ani nevymenil v primeranej lehote, bezplatne a na vlastné náklady

c) predávajúci odmietol odstrániť vadu, pretože výmena ani oprava nebola možná alebo ak si oprava vyžadovala neprimerané náklady

d) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

e) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo

f) predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.

Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 1 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.

Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.

Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.

Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo kupujúceho na náhradu škody podľa Zákona č. 294/1999 Z. z. o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v znení neskorších predpisov.

 

 

Článok VIII.  Spotrebiteľská záruka

Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady. Kupujúci má právo požadovať od výrobcu alebo predávajúceho, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste.

Predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, poskytne kupujúcemu záručný list na trvanlivom médiu najneskôr v čase dodania veci v slovenskom jazyku alebo so súhlasom spotrebiteľa v inom jazyku. Výrobca alebo predávajúci, ktorý poskytol spotrebiteľskú záruku, v záručnom liste jasným a zrozumiteľným spôsobom uvedie náležitosti – meno a priezvisko, obchodné meno alebo názov poskytovateľa záruky, jeho sídlo alebo miesto podnikania, označenie veci, na ktorú sa záruka vzťahuje, podmienky záruky a postup, ktorý musí oprávnená osoba dodržať, aby dosiahla plnenie záruky. Ak záručný list neobsahuje všetky náležitosti, nespôsobuje to neplatnosť záruky. Predávajúci uvedie v záručnom liste aj poučenie, že kupujúci má voči predávajúcemu práva zo zodpovednosti za vady podľa § 621, ktoré nie sú spotrebiteľskou zárukou dotknuté.

 

Článok IX.   Záverečné ustanovenia

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01. 07. 2024.
 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmeny tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.

V Starej Turej, dňa 1.7.2024